Ordningsudvalg

Velkommen til       BRAHETOLLEBORGFORENINGENs      Hjemmeside


Næste skue: 20 JULI 2024

                                                             

                                                                      Skuet åbner kl. 9.00  og slutter kl. 16.00



MENU

NY HJEMMESIDE


Vi gør opmærksom på, at denne hjemmeside >Brahetrolleborgforeningen. DK< i løbet af foråret bliver erstattet af en nyere, mere rummelig og lettere tilgængelig hjemmeside


www.Brahetrolleborgforeningen.com  



GENERALFORSAMLING 2024



Generalforsamlingen er fastsat til onsdag d. 20 marts. Indkaldelse herunder.



Kontingent. 1 person kr. 200,-, familie kr. 300,- Bedes indbetalt senest 3 dage før generalforsamlingen.


Indmeldelsesblanketten som findes her, under indkaldelsen til generalforsamlingen, kan med fordel benyttes.

 


Provins TV gentager succesen fra 2022 med interessant video fra skuet 2023.                                         

  Se den på

  You Tube, under             Hesteracer på Brahetrolleborg-Skuet


 

 Se også indslaget om                         Hobby Horses, specialister i KÆPHESTE


                                                                                   Stor tak til Provins TV

               

                                                                    Du er her     ORDNINGSUDVALG

Ordningsudvalget består, foruden af bestyrelsen, også af udvalgsrepræsentanter og "praktiske grise".

Udvalget står for alt det praktiske i forbindelse med afholdelse af skuet.


BESTYRELSEN


Tina Kirkegaard Eriksen

Malene Fredskov

Gerd Oxholm

Elisabeth Jørgensen

Jane Friis Jensen


ØVRIGE ORDNINGSUDVALG, hjælpere

   

Inge Lise Ulrich

Lene Trier

Ellen Korsgaard

Fritz Hansen  

Benny Hansen     

Mads Milling  Og vi siger velkommen til

Frederikke Møller Larsen

og, ikke mindst,

BRAHETROLLEBORG GODS

                           

                                                         



Ordningsudvalget opgaver er bl.a. at "rydde op 

lige efter skuet.


Men også klargøring af pladsen hører med. Bl.a. skal der sættes bane op i gården, laves 2 eller 3 mønstringsbaner på græsset, laves en agility bane, trækkes snore til hestene, sættes billethuse op, og .... meget mere. Alt dette klares i løbet af fredagen før skuet.


På skuedagen er der forskellige opgaver at løse.


Den overordnede planlægning foretages naturligvis løbende i månederne op til skuet.

 

Tirsdag aften før skuet, mødes alle på pladsen, og går det hele igennem, ledsaget af en repræsentant fra Slottet.

Når det er overstået, mødes vi i den gamle kostald, der i dag er blevet til et utroligt smukt møderum, som også kan bruges til cafeteria. Her drøftes de sidste detaljer  over en kop kaffe, en øl eller en vand.


Et evalueringsmøde afholdes, som regel i september.


Jo flere vi er, jo nemmere går det, så


KOM OG VÆR MED

Dagen derpå.

Ordningsudvalget og frivillige hjælpere sørger for at skuepladsen efterlades i samme stand som den blev modtaget - Pæn og Ren!


Hovsa, vi fik da vist ikke sagt tydeligt nok, at de kære udstillere skal tage overskydende hø mm. med hjem igen!

Hestepærer mm. skal vi med glæde fjerne!



Billederne er fra flere år siden, og IKKE fra sidste år, for da var der faktisk ryddet meget flot op. Tak for det!

Det glæder ordensudvalget - og udviser respekt for vores værter på Brahetrolleborg, som siden 1891 har stillet deres smukke gods til rådighed for skuet.